Wyniki wyszukiwania dla zapytania: przyczepy campingowe używane


Poradźcie co kupić, wybieram się przez słowację, węgry, austrię,
oczywiście polskę na chorwację, acha i trochę może włochy załąpie. Jaka
navi z jakimi mapami do polecenia?



sobie, że pytasz na grupie motoryzacyjnej o samochód na taki wyjazd. I...
nie wiemy nowy czy używany, ile masz pieniedzy na zakup, ile osób ma tym
samochodem jechać, ile bagażu chcesz zabierac, a może chcesz nawet holowac
za sobą przyczepę campingową lub zabrać na dachu kajak...
Podobnie z nawigacją - sprecyzuj mozliwosci finansowe, zdecyduj, czy ma to
być nawigacja dedykowana, czy PDA z możliwością wykorzystywania do
nawigacji, czy samochód nie ma aby metalizowanych szyb (tłumią sygnał -
wskazana antena zewnętrzna), jeśli PDA to czy z gps-em wbudowanym, czy
zewnętrznym bletooth, czy przewidujesz wykorzystanie nawigacji poza
samochodem...




| Poradźcie co kupić, wybieram się przez słowację, węgry, austrię,
| oczywiście polskę na chorwację, acha i trochę może włochy załąpie. Jaka
| navi z jakimi mapami do polecenia?

Wyobraź sobie, że pytasz na grupie motoryzacyjnej o samochód na taki
wyjazd. I... nie wiemy nowy czy używany, ile masz pieniedzy na zakup, ile
osób ma tym samochodem jechać, ile bagażu chcesz zabierac, a może chcesz
nawet holowac za sobą przyczepę campingową lub zabrać na dachu kajak...
Podobnie z nawigacją - sprecyzuj mozliwosci finansowe, zdecyduj, czy ma to
być nawigacja dedykowana, czy PDA z możliwością wykorzystywania do
nawigacji, czy samochód nie ma aby metalizowanych szyb (tłumią sygnał -
wskazana antena zewnętrzna), jeśli PDA to czy z gps-em wbudowanym, czy
zewnętrznym bletooth, czy przewidujesz wykorzystanie nawigacji poza
samochodem...

Interesuje mnie taka do 800-900 zł dedykowana, samochod ok...wazne jest
oczywiscie dobre rozrysowanie tras, bo nie znam tych rejonow


PS. ciekawy jestem, czy domy holenderskie musza miec homologacje do
uzywania na drodze... teoretycznie mozna by wykonac rame z osiami, na
ktorej stanalby taki dom. Nie bylaby uprawniona do poruszania sie po
drogach publicznych. W pracy mialem kontakt z firma, ktora wykonywala
podwozia do duzych agregatow pradotworczych o wadze 4...6 ton i to nie
byla dla nich trudnosc.


No to mam odpowiedz:

Domek holenderski to przyczepa campingowa zarejestrowana w Wydziale
Komunikacji, nie podlega wiec pod Prawo Budowlane. Ale by zarejestrowac
przyczepe, musi miec homologacje.

Domek na ramie jezdnej bez homologacji jest juz barakowozem i podpada
pod tymczasowy obiekt budowlany.

Czyli prawo "woli" by stawaly na dzialkach przyczepy campingowe niz male
i stokroc ladniejsze domki.


Kupiłem używaną lodówke turystyczną i mam mały problemik.
Lodówka pracuje nieźle na napięciu 12 v.
Jesli podłacze 220/230 v (jest taka mozliwosć) lodówka sie nie załącza.
Podczas właczania i po wyłaczeniu jest cos na "kształt" krótkiego pisku.


To jest lodówka z modułem Peltiera czy konwencjonalna lodówka do przyczepy
campingowej?

Nie wiem czy wbudowany zasilacz (a propo asilacz czy przetwornica
zminiajaca 220 na 12V) nie zaskakuje (startuje).


W sumie przetwornica to też rodzaj zasilacza ;)

Czy mozna coś zrobić aby
wreszcie zastartował. Podejrzewam iz jest dobry, gdyż jak zawiozłem do
kumpla u niego było wszystko ok.


Chwila - to znaczy że u ciebie z gniazdka 230V nie działa, a u kumpla na
jego 230V działa?
Jeśli tak to sugeruję sprawdzić napięcie w sieci i czy wtyczka
"kontaktuje" - może masz po prostu uszkodzone gniazdko?



Był 1 lipiec 2006 roku (sobota) gdy o godz. 15:58, wszystkim znany *Jd.*

| Kupiłem używaną lodówke turystyczną i mam mały problemik.
| Lodówka pracuje nieźle na napięciu 12 v.
| Jesli podłacze 220/230 v (jest taka mozliwosć) lodówka sie nie załącza.
| Podczas właczania i po wyłaczeniu jest cos na "kształt" krótkiego pisku.

To jest lodówka z modułem Peltiera czy konwencjonalna lodówka do przyczepy
campingowej?


Nie wiem. Chłodzą elemnty elektonivzne przez ktore płynie prąd 12V.

| Nie wiem czy wbudowany zasilacz (a propo asilacz czy przetwornica
| zminiajaca 220 na 12V) nie zaskakuje (startuje).

W sumie przetwornica to też rodzaj zasilacza ;)


Nie znam sie na tym. Coś piszczy przy właczaniu a chyba troszke głosniej
przy wyłaczaniu.

| Czy mozna coś zrobić aby
| wreszcie zastartował. Podejrzewam iz jest dobry, gdyż jak zawiozłem do
| kumpla u niego było wszystko ok.

Chwila - to znaczy że u ciebie z gniazdka 230V nie działa, a u kumpla na
jego 230V działa?


Dokładnie. Być moze zbieg okoliczności

Jeśli tak to sugeruję sprawdzić napięcie w sieci i czy wtyczka
"kontaktuje" - może masz po prostu uszkodzone gniazdko?


Wtyczka na pewno kontaktowała i tam i tu bo sprawdziłem napięcie na
bezpieczniku.
W obu przypadkach podobne. Moze róznicy kilka vot (u mnie 227 V)



Witam,
Nie bardzo znam się na tych sprawach, więc z góry przepraszam,
jeśli pytam o banały.
Szukam rozwiązania, które pozwoli mi zasilić urządzenia w
przyczepie campingowej, gdy nie ma dostępu do zewnętrznego źródła
zasilania.
Potrzebuje, więc akumulatora, przetwornicy i prostownika. Mój problem
to jak to połączyć i jakie parametry te urządzenia powinny mieć.
Założenie jest takie: zasilam głównie żarówki (energooszczędne
albo zwykłe o małej mocy), radio (samochodowe lub "jamnik"),
okazjonalnie ładowarki to telefonów, aparatów no i suszarkę do
włosów 400W (mojej żony nie sposób od tego odwieźć).
Układ nie musi mieć niewiadomo, jakich małych czasów
przełączania.
Zależy mi na tym żeby w czasie, kiedy podłączone jest zasilanie
zewnętrzne 230V wszystkie urządzenia zasilane były z tego źródła
i jednocześnie ładowany by był akumulator. Jeśli nie będzie
zasilania zewnętrznego urządzenia powinny ciągnąć prąd z
akumulatora. Dodatkowo chciałbym ładować akumulator podczas jazdy z
samochodu.
Jeszcze jedno - jak to jest z akumulatorami czy lepiej kupić dwa
mniejsze czy jeden duży?


Rozwiązanie Twojego problemu jest bardzo proste - kup UPSa o odpowiednio
dużej mocy, może być używany z padniętymi akumulatorami lecz powinien
mieć funkcję "zimnego" startu - tak by mógł się uruchomić bez podania
230V na wejście. W miejsce oryginalnych aku podpinasz akumulator
samochodowy i problem z głowy :-)


Czesc.
Moj ojciec ma przyczepe campingowa N-126 gdzies z 1987 malo uzywana i
dobrze
utrzymana, wyprodukowana gdzies w 1989.

Czy ktoś orientuje czy mozna to jakos sprzedac i ew. za ile ?

Dzieki

Jack


Jak opylisz za 3500  to bedzie dobrze, zalezy od stanu i wyposazenia.
Z miech temu tez sprzedawal moj starszy przyczepke, chyba tez z okolo
1988 r., stan bardzo dobry, przystawka i poszla za 3000 czy 3200.


Witam!

Niedlugo bede jechal do niemiec i przy okazji chcialem przywiesc sobie
przyczepke towarowa niezaduza do wlasnego uzytku. Bede jechal z autem hakiem
wiec chcialem ja przyciagnac. Nie interesuja mnie przyczepki campingowe czy
lawety :)
Chce jednoosiowa przyczepke od 1,5m do 3m dlugosci z hamulcem lub bez
(chociaz jak wieksz to z hamulcem :) ale najchetniej to taka mala 1,5m z
plandeka.
Szukalem juz w www.mobile.de ale nic ciekawego nie ma. Przyczepka moze byc
uzywana :) moze cienko szukalem ale wydaje mi sie ze www.autoscout24.de nie
ma przyczep? Jak sie nazywa taka mala towarowa przyczepka?
Moze jest serwis ktory tylko zajmuje sie przyczepkami?

Pozdrawiam
Karol



Witam!

Niedlugo bede jechal do niemiec i przy okazji chcialem przywiesc sobie
przyczepke towarowa niezaduza do wlasnego uzytku. Bede jechal z autem hakiem
wiec chcialem ja przyciagnac. Nie interesuja mnie przyczepki campingowe czy
lawety :)
Chce jednoosiowa przyczepke od 1,5m do 3m dlugosci z hamulcem lub bez
(chociaz jak wieksz to z hamulcem :) ale najchetniej to taka mala 1,5m z
plandeka.
Szukalem juz w www.mobile.de ale nic ciekawego nie ma. Przyczepka moze byc
uzywana :) moze cienko szukalem ale wydaje mi sie ze www.autoscout24.de nie
ma przyczep? Jak sie nazywa taka mala towarowa przyczepka?
Moze jest serwis ktory tylko zajmuje sie przyczepkami?

Pozdrawiam
Karol


www.stedele.de



sprzedam przyczepy campingowe firmy Niewiadow oraz zachodnie uzywane i
nowe jak i tez przyczepy bagazowe
tel.012/561903 lub 0602 212 894

www.polbox.com/k/klimeka


ceny przyczep zachodnich 0d 3000 zl do 15000 zl
przyczepy firmy Niewiadow od 1900 zl do 6600 zl


prosilbym o jakies opinie
roczniki 88-92, z instalacja gazowa

jak sie krztaltuja koszty utrzymania, napraw?


To zalezy...
No wiec Ubezpieczenie w zaleznosci od pojemnosci silnika... sam sie mozesz
dowiedziec.
Spalanie, u mnie przy 2.0 spalanie gazu Miasto ok 15 l do 16l jak sie szybko
przemieszczam, jak b wolno to i ok 14l starczy; trasa 12-13l przy
predkosciach powyzej 130km/h, 17l z przyczepą campingowa z predkosciami w
okolicy 100km/h
Czesci, wiekszosc mozna dostac albo uzywanych, albo zamienniki, gorzej z
nietypowymi czesciami, szczegolnie w rocznikach 92-94 tam bywaja problemy, w
tych starszych(do92) to jest wlasciwie wszystko, fuul czesci. Generalnie
zalezy jak trafisz, jak zadbane autko to bedzie niewiele serwis kosztowal.
Nastaw sie tylko na regularna robote zawieszenia z przodu (tuleje
metal-gumowe, swoznie wahaczy) nie wytrzymuja za duzo na polskich drogach
(ok 30 000km i wymiana)ale koszty nie zabijaja, klocko to ok 130 zł za
komplet(nieoryginalne, ale dobre) tarcze 130 zl za sztuke(nieoryginalne).
Jak chcesz cos wiecej to pisz , tu albo na priv, przejezdzilem juz 2 takimi
w sumie 5 lat, i ok 70 000km, cos tam wiem o nich(* wlasciwiw to prawie
wszystko:))


nasz kolega Benio K. nabazgrał:

Tak pod warunkiem ze tylo ty bedziesz uzywal tej przyczepki.
sygnal/napiecie do postojowych idzie dwoma kablami /lewa i prawa strona z
oswietleniem tablicy rejestracyjnej.
Wystarczy podlaczyc tak aby szlo jednym na calosc a pod ten wolny wtyk
podpiac wsteczne.
Opis/rozpiske gnaizda masz tu: http://www.caravaning.klub.prv.pl/
w dziale porady techniczne


fajnie mu radzisz, wystarczy ze mu "odpowiedni" bezpiecznik padnie, a
przy tej konfiguracji bedzie wiecej obciazony co zapewne przyspieszy ten
proces i w ciemnosci bedzie niewiodoczna przyczepką, ja radze przy haku
zamontowac drugie gniazdko ( np takie do oswietlenia przyczepy
campingowej ) i mozesz zrobic sobie oswietlenie wnetrza przyczepki, jak
i wsteczny, a to wszystko połączyć albo drugim kablem zakonczonym
wtyczką, albo przy przyczepce zamontować drugie gniazdo i zrobic
poprostu " kabel łączący " oba gnizada


Witam,

    mam zamiar kupic uzywana przyczepe campingowa (ok 10-letnia, moge dac
max 5000zl) , ale zupelnie nie wiem na co zwracac uwage przy zakupie i gdzie
ich szukac (najchetnie w Krakowie). Macie jakies doswiadczenia? Mozecie
doradzic jakies komisy lub cos w tym rodzaju? Moze znacie jakies linki do
stron WWW?

    Myslalem o zakupie N126E - warto?

Bede wdzieczny za wszelkie info gdyz w temacie jestem kompletnie zielony!

Marek Kosinski


Szukam opinii an w/w temat. Mam Punto Stile i chęć na przyczepę campingową.
Ile Punto może ciągnąć kg ( to limituję wielkość przyczepy).
Może jest ktoś kto używa takiego zestawu?
Będę wdzięczny za wszelkie rady i opinie dotyczące ciągnięcia przyczep
campingowych.

Waldek


Szukam opinii an w/w temat. Mam Punto Stile i chęć na przyczepę
campingową.
Ile Punto może ciągnąć kg ( to limituję wielkość przyczepy).
Może jest ktoś kto używa takiego zestawu?
Będę wdzięczny za wszelkie rady i opinie dotyczące ciągnięcia przyczep
campingowych.


a w ksiazeczce serwisowj. czy instrukcji od autka  nei znajduja sie
informacje na temat dopuszczalnych mas przyczep cholowanych z i bez
hamulcow?
sa na bank

Szukam opinii an w/w temat. Mam Punto Stile i chęć na przyczepę
campingową.
Ile Punto może ciągnąć kg ( to limituję wielkość przyczepy).


Patrz: wyciąg ze świadectwa homologacji

Może jest ktoś kto używa takiego zestawu?
Będę wdzięczny za wszelkie rady i opinie dotyczące ciągnięcia przyczep
campingowych.

Waldek


pzdr
Krzysztof


Witam

Przymierzam sie do kupna samochodu, sac mnie niestety na uzywany.
Rozgladam sie po nowoczesnych dieslach, oszczednych ale w miare mocnych
na tyle zeby jeszcze pociagnac mala przyczepe campingowa.
Mam upodobanie w japonczykach i mam okazje kupic honde civic 1.7 CTDI z
2002 roku. Silnik wydaje sie byc mocny i dynamiczny (100 KM).
Jezeli ktos moze podzielic sie praktycznymi uwagami co do eksploatacji
tego modelu i z tym silnikiem bylbym wdzieczny. Zupelnie nie znam tego
samochodu. Wczesniej jezdzilem Toyota starlet, mazda 323, toyota corolla
z silnikami benz. 1.3.


Witam

Przymierzam sie do kupna samochodu, sac mnie niestety na uzywany.
Rozgladam sie po nowoczesnych dieslach, oszczednych ale w miare mocnych na
tyle zeby jeszcze pociagnac mala przyczepe campingowa.
Mam upodobanie w japonczykach i mam okazje kupic honde civic 1.7 CTDI z
2002 roku. Silnik wydaje sie byc mocny i dynamiczny (100 KM).
Jezeli ktos moze podzielic sie praktycznymi uwagami co do eksploatacji
tego modelu i z tym silnikiem bylbym wdzieczny. Zupelnie nie znam tego
samochodu. Wczesniej jezdzilem Toyota starlet, mazda 323, toyota corolla z
silnikami benz. 1.3.


Mialem Civica z 2003 r., dopóki komus nie stwierdzil, ze mu przyda sie
bardziej. Mialem benzynke 1,6 wiec na temat silnika sie nie wypowiadam, ale
100-konny diesel w takim autku powinien chodzic rewelacyjnie. Jesli chodzi o
inne cechu autka to:
+bardzo fajny drazek zmiany biegów
+bardzo duzo miejsca na nogi na tylnej kanapie
+spory bagaznik
-dosc smutne wnetrze, szczególnie zegary
-wyciszenie wnetrza ponizej sredniek dla tej klasy
Generalnie jest to autko dla osób preferujacych spokojniejsza jazde, przy
wiekszych predkosciach nie zachowuje sie zbyt pewnie na drodze.

Pozdrawiam,
DJ




Rybka z tym, musisz wziasc tylko zapalki i po klopocie. Tam masz taki 3
bolec, w przejsciowkach jest to plastik, nic wiecej, on jakby zwalnia
zapadke. A wiec do rzeczy. Bierzesz zapalke i wbijasz ja lekko w ta
trzecia
dziurke, do tego momentu az ci ladowarka wskoczy do gniazdka.


Ja uzywalem do tego trzonka od lyzeczki do herbaty, dziala bez problemowo.
Mialem takie gniazdka w przyczepie campingowej, i wszystko tak podlanczlem.

Pozd.
MiH


Dlatego do ciągnięcia lawety z autem używa się samochodów dostawczych, w których dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem (lawety) sięga 2000kg.
Taki zestaw musi mieć siłę aby się rozpędzić (kto będzie ciągnął drugie auto i lawetę z silnikiem 1.6 100KM?) oraz wydajny system hamulcowy, aby móc bezpiecznie poruszać się po drodze.
Ciężko już hamować Astrą z przyczepą campingową 740kg, a co dopiero jakby trzeba było ciągnąć 2x cięższą przyczepę.

CENTRUM CAMPINGOWE SMOLICZ

ul. Kostrzyńska 5,
62-021 Paczkowo k/ Poznania

tel/fax: +48 061 815 74 69
http://smolicz.pl/index.php

Bezpośredni importer Hobby i Hymer, komis, serwis, części zamienne.

Nachtman

ul. Krakowska 15
50-424 Wrocław
NIP: 899-10-67-801
http://nachtman.pl/

sprzedawca marek: Fendt, Dethleffs, Niewiadów, wypożyczalnia przyczep, serwis, akcesoria karawaningowe i części zamienne.

Auto Guard

ul. Omulewska 27
04-128 Warszawa
tel. (022) 61 16 712
fax (022) 61 09 143
http://www.autoguard.pl/p...caravaning.html

Nowe przyczepy i kampery marki Adria.

2N-Everpol

ul. Puławska 403A
02-801 Warszawa
tel. 022 331 99 59
fax. 022 331 99 50
http://www.2n-everpol.pl/caravaning.html

Sprzedawca marek TEC, Hobby i Tabbert (nowe przyczepy i kampery), wypożyczalnia przyczep i kamperów, sprzedaż przyczep używanych.

Sa w sprzedazy odpowiednie rozwiazania, ktore pozwalaja ominac problem zasilania w samochodzie. Sa przetwornice z 12V na 230V uzywane np. w przyczepach campingowych a takze specjalne zasilacze ATX DC-DC. Na http://www.mini-itx.com/ jest wszystko co potrzeba, zeby miec kompa w samochodzi i zeby mozna go bylo uzywac wygodnie. Btw. jest tam takze sporo ciekawych projektow.

Tak się składa, że pochodzę z Chodzieży, gdzie produkowane są aku Jenoxa, w zeszłym roku stanąłem przed decyzją kupna źródła pradu do mojego auta. Planowałem jakiś żelowy, ale niestety ceny skutecznie mnie odstraszyły. Pogadałem z kumplami, którzy pracują w Jenox i mimo iż oni sami odradzali mi akumulatory tej firmy ( wiedzą co robią ;))) ) to po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że tak robi sie wszędzie, szybko, tanio, byle co. Powiedziałem na czym mi zależy i kupiłem akumulator z serii HOBBY. Oryginalni ten aku używany jest do zasilania przyczep campingowych, łódek. Ale kumple powiedzieli mi że kupuje je sporo taksówkarzy, bo są odporne na głębokie rozładowanie i można je ładować dużymi prądami, podobno mają jakieś specjalne płyty i nie zasiarczają się tak szybko jak typowe akumulatory. Nie jest to co prawda aku żelowy z prawdziwego zdarzenia, ale u mnie spisuje sie całkiem dobrze, używam go już ponad rok i przy dużych obciążeniach ( audio, światła, dmuchawa) działa znacznie lepiej niż Centra jaką miałem poprzednio.

czytając cały wątek i artykuł na pierwszej stronie dochodzę do wniosku, ze pan Majsak występuje z punktu biznesmena a nie kamperomaniaka - z tym chyba nie ma nic wspólnego
Po to każdy z nas kupuje kampera, by (tak jak motocyklista lecz w trochę innym kontekście) poczuć wolność
stoję dwa dni tu, dwa dni tam i wolności używam....
pola campingowe są dobre dla przyczep, które jako cel obierają obiekt i życie na nim....

jacek-rancho Czytając twoje posty o używaniu lodówki podczas jazdy z przerażeniem stwierdziłem, że moja wiedza w tym temacie jest bliska zeru. Jako zdołowany użytkownik lodówki elektrolux zadałem sobie trudu i przeczytałem całą instrukcje obsługi lodówki do przyczepy campingowej Elektrolux
http://www.karawaning.pl/...ux_RM427071.pdf
Tobie też to radzę a zorientujesz się, że producent tego sprzętu nie zabrania użytkowania jej na gazie podczas jazdy. Może ci się wydać dziwnym fakt, że ja jednak wierzę producentowi który z pewnością swój sprzęt sprawdził na wszystkie sposoby zanim udostępnił go gawiedzi a niżeli tobie który nie masz nawet przyczepy i jak mniemam - w życiu nie odpaliłeś żadnej lodówki na gazie. Twoje teoretyczne rozważania postaraj się zweryfikować w praktyce a potem przedstaw na forum.
Jak mamy ostrzec użytkowników którzy nie czytają forum a mają przyczepy z lodówkami na gaz i żyją w błogiej nieświadomości, że u nich wszystko jest o.k?
Producent przyczepy przytacza dwa ostrzeżenia dla użytkowników które jednak nie odnoszą się do zasilania przyczepy gazem podczas jazdy.
Miłej lektury...

Witam wszystkich klubowiczów.Piszę tego posta po meczu z Austrią     Sędzia DAŁ DUPY!!!!!!Do Rzeczy!Słuchajcie mam takiego małego pomysła!Mieszkam w Konstancinie pod Wawą. Zaraz obok mnie jest piękny (dziki!!) teren, jest tam dużo miejsca na zjazd i piękne jeziorko, w którym mozna ochłodzić piwko . Pomyślałem, że mozna byłoby urządzić tam "małe" spotkanko ( słowa zlot nie chcę używać żeby nie zapeszyć) Jest tam miejsce na postawienie Autek, jest miejsce na przyprowadzenie przyczep campingowych i ew. rozbicie namiotów. Obok (300m) jest hotel, w którym mogą przekimać ludzie bez domków na kółkach. Wydaje mi się, że mogę załatwić wózek z piwkiem, lecz na razie nie znam kosztów. jeśli macie ochotę na spocik to proszę o jakieś info. Uważam, że jeździmy tak "elitarnymi" samochodami, że aż wstyd, iż do tej pory nic się nie działo w tym kierunku.Jestem w stanie przygotować to wszystko z Waszą małą pomocą. PozdrawiamWiejska_2004P.S.Im nas będzie więcej, tym koszty będą niższe.Pzdr

Musiałbym zaangażować mojego "młodego", dziennikarz - może kiedyś.
Ale czy on wie co to jest przyczepa???


Co to jest przyczepa, to z pewnością wie, ale jest jedna ważna kwestia !!
Jak się naprawdę nazywają nasze przyczepy ?

Do wyboru mamy......
- campingowe
- cempingowe
- kampingowe
- kempingowe
- karawaningowe
- karavaningowe
- karawanowe
- karavanowe
i pewnie jeszcze by się coś znalazło Wink

Czemu o to pytam ?

A no dlatego, że przeglądając chociażby internet możemy znaleźć te wszystkie określenia. Niby nic w tym dziwnego, jeżeli chodzi o zwykłych prostych ludzi niejednokrotnie pierwszy raz mających styczność z tą branżą i używających tych nazw, ale nawet firmy w ten sam sposób używające tych słów.
Znakiem tego można spokojnie powiedzieć..... Polski język jest wielki Wink

A Wy co o tym myślicie ?
Może wyślemy pytanie do KE i PC ? Smile

.

Witam Wszystkich

Mam do zaoferowania ksiażki w bardzo niskich cenach . Są one oczywiście używane , ale ich stan okreslam jako dobry.

Oto lista:
1. Ryszard Szepke "Caravaning-samochody i przyczepy campingowe", wydawnictwo Komunikacji i Łączność W-wa 1979cena:3 zł

2. Eileen Lottman "Savannah" (na podstawie filmu ktory puszczali u nas w odcinkach pod tym samym tytułem)cena:6 zł

3. Lloyd C. Douglas "Szata" cena : 3.50 zł

4. Ireneusz Schnitter "Zawody modeli pływających i kołowych-przepisy, regulaminy, organizacja" Wydawnictwo W-wa 1980, cena:4 zł

5. Irena Szpak "Zrób mi to mamo", cena: 4 zł

6. Anna Dylikowa, Dorota Makowska, Tadeusz Olszewski "Ziemia i człowiek", podręcznik do geografii dla szkół srednich, cena :2.50 zl

7. Joseph schwartz, Michael McGuinness " Einstein dla początkujących", cena :5 zł

8. Elżbieta Reymont, Eugeniusz Tomiczek "Gramatik? Kein Problem!" cena: 3zł

9. "Uwierzyc sercem " opracowanie katechizmowe cena : 2 zł

10. Janusz Adamski, Lech Chmiel, Andrzej Syta "Czasy, ludzie , wydarzenia część 2 lata 1795-1918" cena:4.50zł

11. Carla Neggers "Księżycowy pocałunek" z serii Harlequin Special cena: 1 zł

12. Horacy Safrin "Przy szabasowych świecach" cena : 3,5 zł

Jeśli kogoś zainteresuje dana pozycja prosze o kontakt na maila joannag25@interia.pl lub gg :90066176
Odbiór w Krakowie we wcześniej umówionym miejscu. POZDRAWIAM

Witam
Kol lalala_girl, czy zwykły telewizor mozna uznać za urządzenie podsłuchowe ? Myślę że nie. A odpowiednio używając tego urządzenia można uzyskać informacje nie przeznaczone dla konkretnej osoby. Wyjaśniam: w pobliżu np. Twojej bazy rozłożę się z przyczepą campingową i moim starym telewizorkiem (jeszcze czarno-białym) oczywiście podpiętym do bardzo popularnej anteny szerokopasmowej. I co? I będę słyszał jak kol. lalala_girl obgaduje któregoś z kolegów z CB-radia na kanale np. 22 na bandzie B. Może się zdarzyć ? Może. Czy ja kwalifikuję się do odsiadki??
Skaner dostępny w sieci legalnych sklepów, z certyfikatem zgodności i certyfikatem EU, oraz jeszcze kilkunastoma certyfikatami i pozwoleniami nie jest i nigdy nie będzie urządzeniem podsłuchowym. Czy szeroko pojęci SWL-owcy czyli nasłuchowcy na całym świecie to kryminaliści nadający się tylko do odsiadki ? Myślę że nie.
Serdecznie pozdrawiam i do usłyszenia ( np. w telewizorku HIHIHI)
P.S. To jest temat rzeka wałkowany od lat. Jeżeli radio CB ma więcej niź może mieć nie jest dopuszone do użytku. Skanery też.

no to sie narobiło - nie ma obowiązku wykupu OC w dniu zakupu nowego a nawet NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI, ze wzdględu na to, że zakup nie jest jednoznaczny z dopuszczeniem do ruchu, a na f-rze zakupu nie masz nr rej który jest obowiązkowy w polisie, dopiero wydział komunikacji wydając ci DR stwierdza, że pojazd może poruszać się po drogach i w tym momencie potrzebne jest OC, możesz kupić pojazd i nigdy go nie rejestrować, np przerobić do wyścigowy, lub kwietnik na działce (moja przyczepa campingowa została kupiona i nigdy nie zarejestrowana bo nie porusza się po drogach publicznych i nie ma obowiązku OC i jest to zgodne z prawem) co do przekazywania polisy to masz miesiąc na zmiany, ale jak pisałem przy pierwszej kontroli będą problemy bo dane w DR MUSZĄ być takie same jak na polisie, więc w dniu przerejostrowania używanego MUSISZ w ubezpieczalni przepisać polisę i może już więcej nie szukajmy dziury w całym, bo zaczyna się tworzenie nowych przepisów

Chciałbym prosić o radę w poniższej sprawie:
- starym przyjaciołom Słowakom zamarzyła się przyczepa campingowa,a z uwagi na potrzeby i kasę najchętniej N126. Zwiad dokonany w tamtejszych instytucjach nadzorujących rejestrację w zasadzie wyklucza możliwość sprowadzenia i zarejestrowania przyczepy używanej,ponieważ domagaja się certyfikatu wystawionego przez producenta o oryginalności wyrobu (dla przyczepy ponad dwudziestoletniej !!) W dalszej kolejności mają podlegać sprawdzeniu zgodność z krajowymi normami instalacji elektrycznej i gazowej , zatem przy ich gorliwości sprawa jest zdecydowanie przegrana.
Pytanie brzmi - czy udostępnienie przyczepy na mojej rejestracji może nieść za sobą jakieś problemy dla wypożyczającego lub użytkownika? Oczywiście byłaby pisemna umowa,pokryte ubezpieczenie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub informacje? Pozdrawiam..

Witam wszystkich cieplutko,
może ktoś mógłby mi pomóc ? Kupiłam przyczepę campingową LMC 545 w Niemczech od I własciciela, ale mam problem nie wiem jak uruchomic ciepłą wodę ?
Własciciel twierdził, że nigdy nie używał wody w przyczepie i nie umiał mi odpowiedziec na moje pytanie, jak uruchomic ciepłą wodę. Dodam, że w kranie znajduje się pokrętło ciepła- zimna woda więc chyba producent nie zainstalował tego bez sensu. Z zimną wodą nie ma problemu, leci i jest ok.
Dodam, że przyczepka jest z 1991 roku. byc może ktoś z Was jest w posiadaniu takiej lub podobnej i mógłby mi pomóc.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Jak bylismy we Wladyslawowie to udalo nam sie skompletowac cala zastawe z tworzywa
sztucznego (nie, nie to nie jest melamina) w Polo markecie. Ceny byly od okolo 3 zl za kubek,
po 8 zl za miske. Maja znaczek dopuszczenia do uzywania zywnosci, nie pachna i nie cuchna.
Sprzedawano je jako naczynia campingowe - fajna sprawa i nie ma obaw o tluczenie sie.
Taki komplet dla 4 osob nie jest ciezki.
Oczywiscie kwestia gustu jest picie kawy - szklo, porcelana, czy plastik - ale mnie to nie przeszkadzalo.
Pozdrawiam

Tez mialem takie naczynia, ich wada jest dosc szybkie starzenie sie. Matowieja i zostaja slady po sztuccach (widelec, noz). Jednak na poczatek to dobre rozwiazanie kiedy nie jest sie pewnym co tak naprawde w przyczepie jest potrzebne i dopiero kiedy zycie pokaze i podgladnie sie u sasiadow mozna zainwestowac w cos lepszego. Ja w pewnym czasie przeszedlem na tradycyjne talerze ale teraz chce kuchnie odchudzic bo sa diabelnie ciezkie. Od kilku miesiecy czekam na paczke z melamina od jednego ze sklepow internetowych. Nie powiem, ktorego bo nie warto aby pies z kulawa noga tam zagladal.

Koledzy elektrycy :
Mam taki pomysl zeby w przyczepce zainstalowac boiler 12V/200W zeby byla mozliwosc grzania wody w trasie z instalacji auta ale chce go tez uzywac przy podlaczonym 230V na polu campingowym. Przyczepki jescze nie mam bo stoi u dealera (za tydzien odbieram) ale juz kombinuje czy taki myk przejdzie? Czy standardowe przetwornice 230/12V, ktore sa stosowane w przyczepach przewiduja pobor pradu 200W ?
W katalogu znalazlem taka informacje dot. mojej przyczepy:
"Umformer 230/12V mit Abschalter 120VA/230V"

Szczegolnie nie rozumiem tego 120VA.
Z gory dziekuje.

Komis z używanymi przyczepami.
99-300 Kutno ul. Kościuszki 56 - nowy adres Żurawieniec 19 ( przy wylocie z Kutna - na Płock )
tel: +48 0604 463 873, +48 604 463 873, +48 600 81 29 81

oferta w Internecie pod adresem:
http://centrumcampingowe.otomoto.pl/
http://centrumcampingowe.gratka.pl/oferta/

Witam Wszystkich uczestnikow FORUM
zupelnie niedawno odkrylem ze istnieje "raj" uzytkownikow przyczep campingowych,
Moja Caravelair 395 uzywam tylko wakacyjnie przez 2-3 tygodnie w roku, ale za to jest to juz w rodzinie kolejna przyczepka, poprzednia to byla Niewiadowka 126E, co pozwala mi male co nie co wiedziec o turystyce campingowej.
Licze za tu na Forum uzupelnie swoja wiedze, o przyczepach i turystyce, a takze znajde nowych przyjaciol
Grzegorz

Czesc.
Moj ojciec ma przyczepe campingowa N-126 gdzies z 1987 malo uzywana i dobrze
utrzymana, wyprodukowana gdzies w 1989.

Czy ktoś orientuje czy mozna to jakos sprzedac i ew. za ile ?

Dzieki

Jack


sprzedam przyczepy campingowe firmy Niewiadow oraz zachodnie uzywane i
nowe jak i tez przyczepy bagazowe
tel.012/561903 lub 0602 212 894

www.polbox.com/k/klimeka


Szukam kogos kto sie zajmuje sprowadzaniem przyczep campingowych do
Polski?
shadow


Nowki czy uzywane ?


internetowy jakiegos komisu samochodowego w Niemczech (konkretnie mam na
mysli przyczepy campingowe)?


Moja propozycja: www.altavista.com a dalej gebrauchte+wohnmobile (uzywane
przyczepy) lub gebrauchte+reisemobile (uzywane samochod camp.)

Ja uzywalem do tego trzonka od lyzeczki do herbaty, dziala bez problemowo.
Mialem takie gniazdka w przyczepie campingowej, i wszystko tak
podlanczlem.


Wystarczy zwiniety papierek.


Klima na LPG? - tak tylko... znajomy ma przyczepe campingowa z kilma lodowka etc i tam jest uzywany propan-butan - nie wiem jak to dziala, ale zarowno klime jak i lodowke odpala sie przez zapalenie plomienia

Uzywałem tego w Seacie gdy ciągnąłem w czasie wakacji przyczepę campingową. Uważam że do codziennej ekspluatacji to się nie nadaje. Ale do doraźnego utwardzenia- jak najbardziej.

4/ Wędki muszą być pod stałym nadzorem

Czyli jeśli podpływam na nocny postój do pustego na pozór brzegu, a tu się okazuje że miejsca nie ma bo cały nadający się do przybicia odcinek najeżony jest zarzuconymi wędkami należącymi do ferajny świetnie bawiącej się przy głośnej muzie w pobliskiej przyczepie campingowej, lub zalanego w sztok menela chrapiącego pod drzewem - można śmiało dzwonić po policję lub straż rybacką?
A jak to jest obecnie z używaniem podrywki? Zabroniono tego wraz z wprowadzeniem parę lat temu zakazu łowienia "na żywca" (bo skoro żywiec niepotrzebny to i po co podrywka), ale potem, gdy do wladzy doszło PSL kierująca się zasadą "Chłop żywemu nie przepuści", ponownie zezwolono na tę barbarzyńską metodę połowu. Ale podrywki przywrócić już "zapomniano", bez względu na protesty wędkarzy (widziałem ogłoszenie o zbieraniu podpisów na wędkarskim sklepie koło dworca PKP w Zielonej Górze). którzy w łowieniu na podrywkę dostrzegali świetną metodę na bliższe zapoznanie się z rybami, bez wyrządzania im zbytecznej krzywdy (złowioną na podrywkę rybkę można wypuścić, podczas gdy część ryb złowionych na haczyk ginie po wypuszczeniu). Niezależnie od tego, kulturalny wędkarz na pewno wypuści złowione niewymiarowe sztuki cennych gatunków, zatrzymując np. i tak intensywnie tępione jazgarze, będące szkodnikami ikry i narybku, za to kulinarnie w niczym nie ustępujące (poza wielkością) okoniom. Ale tu chyba i tak stał na przeszkodzie idiotyczny regulamin (?) PZW pozwalający złowione na podrywkę rybki nabić na haczyk w roli przynęty,, posiekać na kawałki w celu zanęcenia drapieżników, czy też po prostu przetrzymać w ciasnym sadzyku a niewykorzystane śnięte rybki wyrzucić, po zakończeniu połowu, za to zabrać je do domu i usmażyć - to już byłoby kłusownictwo!
I może dlatego ze wzgędu na niespójny i budzący mój moralny sprzeciw regulamin "sportowego" (sic) połowu (jeden z poradników poświęcił sporo miejsca instruktażowi w jaki sposób złowione podczas zawodów uklejki należy zrywać - a nie zdejmować - z haczyka tak aby czasu nie tracić na rzecz innych zawodników) pozostaję do dziś jedynie "potencjalnym" wędkarzem mając za jedyny sprzęt... zarejestrowanego do połowu ryb "Oriona".
Jeśli którekolwiek z prawideł o jakich pisałem zdezaktualizowały się już - będę wdzięczny za sprostowanie. A moze sam zacznę w końcu łowić?

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

On Fri, 26 Jan 2007, Andrzej Mazurek "Hasip" wrote:

[quote]
Użytkownik "Jacek Kijewski"

Tak. Samodzielne robienie masy dziur vs wydanie 2-3 tysięcy na lodówkę z
agregatem nie musi być rozwiązaniem korzystnym.

Link pokazywał system oparty na elemencie peltiera.
[/quote]
Lodówka z agregatem do zabudowy kosztuje ok. 2000-3000 zł. Jest
sprawniejsza od tej płytki. Agregat można "wyprowadzić" tam, gdzie nie
robi problemów.

Alernatywą jest ogniwo peltiera, które proponujesz ulepszać montując
radiator w dnie. Moim zdaniem całość wyjdzie w podobnych kosztach, ale za
to, jak każda samoróbka, będzie sprawiać kłopoty.

[quote]BTW: umieszczanie w lodówce elementu chłodzącego na dnie lodówki jest
oczywiście złym pomysłem i na pewno wiesz, czemu :)

Oczywiście, ale wiem też że sporo jachtów ma takie rozwiązanie i to działa.
WIekszość Veg (szwedzkich) ma lodówki. SPora część jest oparta na systemach
absorbcyjnych i ma potrójne zasilanie 12/220 oraz gaz lub spirytus. Nie
słyszałem o masowym wyrzucaniu.
[/quote]
Tak. Takie lodówki są też masowo stosowane w przyczepach campingowych i są
dość liczne firmy oferujące nowe/z odzysku elementy do przyczep. Można
eksperymentować :)

[quote]Na jachcie drewnianym nie ma osmozy.

Jest inne zjawisko.

Nie rozważam teoretycznie, ale obserwuję to co inni mają. Jeśli 1000-ce osób
używa, to niezależnie od teorii zalety jakieś musza być.
[/quote]
O? Ale nie widziałem tych tysięcy robiących dziury w dnie pod radiator.

[quote]PS. Osobiście uważam, że na Bałtyku lodówka jest mniej potrzebna od
sprawnego ogrzewania.
[/quote]
Zależy. Lodówka na Bałtyku pozwala jeść świeży chleb i niespleśniałą
kiełbasę przez cały rejs, pozwala sobie zrobić schabowego i zjeść lody na
środku morza. Ogrzewanie pozwala pływać w kwietniu albo w październiku -
nie każdy lubi :)

Ogrzewanie webasto dla małego jachtu (najmniejszy agregat + instalacja z
wydmuchem w jednym punkcie) kosztuje ok. 5000 zł. Nie ma sensu go pakować
w 7-metrowy jacht, bo jednak trochę to miejsca zajmuje - ale 9-metrowy jak
najbardziej. Pomysły z piecykami, lampkami itd. są takie sobie, przykładem
Zwierzak, co to się poparzył.

--
***********Jacek Kijewski, jacek@sail-ho.pl z odwiecznym (since 1995) mottem: *
"Kazda dostatecznie rozwinieta technologia niczym
szczegolnym nie rozni sie od magii" Linux admin
Portal żeglarski: http://www.sail-ho.pl
************************************* Support Open Source: http://www.rwo.pl *

Ta, były 4 osoby, a napisały coś tylko dwie - jak zwykle. :]

Mnie bardziej zastanawia, czemu nas złapała reklama googla: "Importer nowych i używanych domków samochodów i przyczep campingowych". :D

I dlatego Admin na fajnie - widzi też tych ukrytych. ;)

no to się gość anonim popisał szczerze to się tylko uśmiałam
- po pierwsze każdy ma prawo wyrazić swoje opinie o zlocie o którym jest głośno przynajmniej w kręgu karawaniarzy i tak też zrobił Robert Kubiak w naszym klubowym imieniu,
- po drugie co sie anonim czepia Boguchwałowic - przecież to jest miejsce biwakowe (!!!) a nie pole campingowe iluśgwiazdkowe, tam przeważnie jeżdżą pod namiot, kocykowicze i osoby z przyczepami które szukają spokoju a nie zjazdu dziesiątek przyczep jedna na drugiej,
- po trzecie, gość się boi przedstawić z nazwiska i klubu do jakiego należy,
- po czwarte- nie urządzamy libacji- facet chyba niewie co to słowo oznacza, pozatym byłam osobiście na kilku zlotach i takie same "libacje" odbywają sie na każdym (!!!) zlocie i w większości klubów tylko że oni nie pokazują tego na swych oficjalnych stronach,
- po piąte, nikt nikogo nie zmusza do bycia w naszym klubie a w szczególności nie miło byłoby gdyby zapisał sie do nas jakiś niezadowolony anonim
- po szóste, pan Kubiak czyli nasz Gucio nie jest w caravaningu oseskiem bo z tego co wiem to przyczepę ma od kilku lat i używa jej, to że nie jeździł na zloty to nie oznacza że jest jakiś zacofany w tym temacie, nie każdego można odrazu zarazić grupowym caravaningiem, a przyjaciół zdobywa sie w inny sposób a nie tylko na zlotach,
- po siódme, zloty będziemy organizować wtedy jak będziemy mieć na to odpowiednie fundusze, jak będziemy mieć sponsorów noi jak nie bedziemy stowarzyszeniem zwykłym
- na koniec miejmy nadzieje że takich listów będzie mniej, albo przynajmniej że będą się podpisywać imieniem i nazwiskiem oraz klubem do jakiego należą

Zjawisko szczególnie uciażliwe, gdy zakupimy przyczepę lub samochód campingowy używany przez osoby palące lub używające kuchni bez wyciągu. Nawet po najbardziej dokładnym sprzątaniu oraz chemicznym czyszczeniu tapicerki, po jakimś czasie powróci nieprzyjemny zapach zostawiony przez poprzednich właścicieli lub zapach stęchlizny po zimowaniu . W takiej sytuacji znakomitym wyjsciem jest dezynfekcja ozonem
Cykl pracy odświeżania powietrza jest w pełni zautomatyzowany i kończy się deaktywacją wyprodukowanego ozonu. Ozonator znajduje szerokie zastosowanie w hotelach. restauracjach i dużych sklepach. Szybko i skutecznie usuwa pozostałości dymu tytoniowego, wyziewów kuchennych czy innych nieprzyjemnych zapachów z pomieszczeń bankietowych lub sal konferencyjnych. Neutralizuje wyziewy z pomieszczeń składowania śmieci czy zapachy farb po przeprowadzonym remoncie. Wykorzystywany jest przez profesjonalne firmy usuwające szkody po pożarach i zalaniach. Znakomicie neutralizuje odór spalenizny, pleśni i inne nieprzyjemne zapachy. Usuwa bakterie oraz zarodniki grzybów i pleśni.
Środki ostrożności.
Ozon niekorzystnie wpływa na rośliny doniczkowe i kwiaty, przedmioty wykonane z gumy jak przewody elektryczne, dzieła sztuki powodując ich odbarwienie.
W urządzeniu do produkcji ozonu wykorzystano opatentowaną, amerykańską technologię podwójnej dielektrycznej bariery wyładowań, osiągając w pewnych warunkach wydajność 12000 mg/godz. ozonu. Generator ozonu jest mobilnym urządzeniem o dużej wydajności. Doskonale oczyszcza powietrze eliminują wszelkiego rodzaju niepożądane zapachy, odór, pleśnie, grzyby i bakterie. Posiada certyfikaty EMC oraz EC.
Zasada działania
Ozon, tritlen (O3) - jedna z odmian alotropowych tlenu. Ozon jest niebieskim gazem, cięższym od powietrza. W stanie wolnym występuje w atmosferze, powstaje w wyniku rozpadu cząsteczek O2 pod wpływem światła i dalszego łączenia się ich, wg równań:
O2 --> hv 2O.
O2 + O. --> O3
W atmosferze spełnia funkcję filtra pochłaniającego promieniowanie ultrafioletowe, które emitowane jest przez Słońce. Pochłanianie to polega na reakcji rozszczepienia cząsteczki ozonu na tlen i rodnik tlenowy, która jest odwróceniem reakcji syntezy ozonu.
Jest gazem trującym dla ludzi, zwierząt i roślin !!!

Poniżej zacytuję odpowiedź jednego z urzędów w sprawie przyczepy campingowej - analogiczna sprawa.

Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura ZB-415-13/2004
Data 2004.06.21

Autor Urząd Skarbowy w Obornikach Wielkopolskich

Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów

Słowa kluczowe zaliczenie do środków trwałych

Pytanie podatnika

Podatnik pyta o zakwalifikowanie przyczepy kampingowej do środków trwałych. Podatnik zaznacza, że przyczepa ta będzie przeznaczona do celów noclegowych dla pracowników wyjeżdżających na delegacje, co pozwoli wyeliminować rosnące koszty opłat za hotele.

Zgodnie z art. 22 a ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nabyty lub wytworzony we własnym zakresie składnik majątku można zaliczyć do środków trwałych i amortyzować pod warunkiem, że:

- stanowi własność lub współwłasność podatnika,

- jest kompletny tj. stanowi całość jako środek trwały i zdatny do użytku w dniu przyjęcia do użytkowania,

- przewidywany okres jego użytkowania przekracza 1 rok

- wykorzystywany jest na potrzeby prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej albo został oddany do używania na podstawie najmu, dzierżawy lub leasingu.

Zasadnicze znaczenie dla celów amortyzacji podatkowej w świetle art. 22 f ust. 3 ustawy o p.d.o.f. ma wartość początkowa środka trwałego przekraczająca 3.500 zł.

Z treści zapytania wynika, że przyczepa kampingowa (domek kampingowy) używana będzie do celów prowadzonej działalności gospodarczej jak również, że spełnia pozostałe wykazane wyżej wymogi dotyczące uznania rzeczy za środek trwały. W związku z powyższym zdaniem tutejszego Urzędu możliwe jest zaliczenie przedmiotowej przyczepy do środków trwałych.

Gdzie w Berlinie lub okolicy można kupić przyczepy campingowe używane? sezon się zbliża i chcemy wymienić przyczepę. Możecie podpowiedzieć gdzie można zobaczyć?

Serdecznie witam wszystkie miłośniczki i miłośników wypraw z cavisiami.

Wczoraj z moją lepszą połową byliśmy na jednodniowym wypadzie w Bieszczady. Z Rzeszowa nie jest daleko, więc na jeden można wyskakiwać.
Bieszczady o każdej porze roku coś magicznego oferują, ale ja najbardziej lubię tam jechać na przełomie lata i jesieni, kiedy nie ma już tłumów, a po wyjściu na połoniny widać kolorowe morze buków, brzóz i świerków.

Przejechaliśmy trasę od Rzeszowa przez Sanok, Lesko, Cisną, Wetlinę, Ustrzycki Górne, Czarną, Ustrzycki Dolne do Sanoka i dalej do Rzeszowa. Po drodze widać wiele miejsc gdzie można się zatrzymać: gospodarstwa agroturystyczne, hoteliki, pensjonaty.
My na dłużej zatrzymaliśmy się w Ustrzykach Górnych. To prawie koniec świata, a wszystko płynie swoim własnym powolnym rytmem. Na miejscu jest kilka barów , sklepów, hotelików, a i dla miłośników jazdy konnej _1 też coś się znajdzie. Tak jak wszędzie cavisie od razu są w centrum uwagi.

Sprawdziliśmy dokładnie jeden z hoteli, a konkretnie HOTEL / CAMPING PTTK w Ustrzykach Górnych oczywiście. Miejsca najlepiej rezerwować nieco wcześniej, bo pokoje nie czekają. Telefon: (013) 461 06 04, 461 06 14

Oto CENNIK za jedną dobę:
- cavisie i inne cudaki - 5 zł
- domek campingowy z łazienką - 32 zł / osoba
- domek campingowy bez łazienki - 21 zł / osoba
- pokój (1,2,3 0s. z łazienką) w pawilonie A - 35 zł / osoba
- pokój (1,2,3 0s. z łazienką) w pawilonie B - 32 zł / osoba
- pobyt jednej os. poza pawilonem i domkiem (namiot, przyczepa itp.) - 8 zł / osoba
- namiot 1-2 os - 6 zł
- namiot max 6 os - 10 zł
- namiot do 10 os - 15 zł
- przyczepa campingowa - 18 zł
- samochód - 6 zł
- autokar - 16 zł
- motocykl - 3 zł
- podłączenie i używanie energii elektrycznej (namiot, przyczepa) - 7 zł
W hotelu jest restauracja.

Gorąco polecamy i obiecujemy opisać w miarę dokładnie kolejne miejsca jak tylko wyrwiemy się w Bieszczady.

Pozdrawiamy _lapa
Małgosia, Adam i Orys

prawie na wszystkich polach campingowych w Lux. sprzedaja uzywane przyczepy, ostatnio jak zwiedzalem kraj rowerem, to widzialem takowe w okolicach Diekirch, a dokladnie na polu w Gilsdorf i Bettendorff jak mnie pamiec nie myli, ale spiesz sie, bo holenderskie zawalidrogi nie odpuszcza dobrej okazji

Popełniłem błąd zamieszczając link do tej strony, nie testując go we wszystkich możliwych przeglądarkach internetowych
Przepraszam , ja używam IE 7 i u mnie otwiera tylko marki przyczep campingowych

Witam
Niestety zniszczyłem koledze szybę boczną w przyczepie campingowej Dethleffs 7,5m 1992r. Poszła w drzazgi. Wymiar okna 97cm x 59cm (bez zawiasu)
Koniecznie muszę kupić nową lub używaną
Czy możecie mi pomóc?
Pozdrawiam
Piotr


| Poradźcie co kupić, wybieram się przez słowację, węgry, austrię,
| oczywiście polskę na chorwację, acha i trochę może włochy załąpie. Jaka
| navi z jakimi mapami do polecenia?

| Wyobraź sobie, że pytasz na grupie motoryzacyjnej o samochód na taki
| wyjazd. I... nie wiemy nowy czy używany, ile masz pieniedzy na zakup, ile
| osób ma tym samochodem jechać, ile bagażu chcesz zabierac, a może chcesz
| nawet holowac za sobą przyczepę campingową lub zabrać na dachu kajak...
| Podobnie z nawigacją - sprecyzuj mozliwosci finansowe, zdecyduj, czy ma
| to być nawigacja dedykowana, czy PDA z możliwością wykorzystywania do
| nawigacji, czy samochód nie ma aby metalizowanych szyb (tłumią sygnał -
| wskazana antena zewnętrzna), jeśli PDA to czy z gps-em wbudowanym, czy
| zewnętrznym bletooth, czy przewidujesz wykorzystanie nawigacji poza
| samochodem...

| Interesuje mnie taka do 800-900 zł dedykowana, samochod ok...wazne jest
| oczywiscie dobre rozrysowanie tras, bo nie znam tych rejonow
| [...]


Opiszę rozwiazanie w oparciu o system Garmina.
Garmina Nuvi 200 kupisz za ok. 600zł z mapą City Navigator EE. Ten City
Navigator w Polsce niezbyt dobrze się sprawdza (pokrycie siatki drogowej ma
świetne, ale poza pokryciem liczy się też kategoryzacja dróg, informacje o
jednokierunkowości, zkazach skrętu a z tym jest już gorzej), ale mozesz
ściagnąc z sieci darmową mapę Polski UMP - http://www.ump.waw.pl/. Jeśli
chcesz miec dobrą mapę komercyjną Polski - możesz kupić wersję Nuviego z
GPMapą - zazwyczaj nazywaną przez sprzedawców Nuvi 200GP - będzie Cię to
kosztowało jakieś 700-750zł - taniej, niż gdybyś miał dokupywać GPMapę
osobno. Pokrycie siatki drogowej City Navigatora w różnych państwach mozesz
sobie sprawdzić pod adresem
http://garmin.pl/tech/index.php?mod=news&cID=231&ct=article - jest nawet
mozliwość dokładnego poglądu mapy. Niestety na Słowacji, Wegrzech czy w
Chorwacji jest z tym dość kiepsko - będziesz musiał poszukać darmowych map
tych krajów - np. wyszukiwarką http://garminmapsearch.com/?l=pl.
Z nawigacji dedykowanych niezłą opinię mają TomTom i I-Go, ale ich wadą jest
gorsze niż w przypadku GPMapy i Automapy pokrycie Polski. O bliższe dane na
temat tych nawigacji musisz innych popytac - nigdy ich nie używałem więc
niewiele mogę o nich powiedzieć.Na temat pokrycia przez nie Bałkanów nie
wiem nic - zalecam ostrożność, gdyż wiele map reklamowanych jako mapy Europy
potrafiło tamtych regionów w ogóle nie obejmować.
Można też poszukać nawigacji dedykowanych opartych o PDA - np. z Automapą -
w Polsce sprawdza się Automapa bardzo dobrze, w Europie nie miałem okazji
sprawdzać - wersja którą ogladałem nie miała poza Polską numeracji budynków,
kończyła się też na Twojej trasie na Węgrzech (zresztą niezbyt dokładnie
oddanych) - ale były już od tego czasu chyba dwa uaktualnienia, więc być
może obecnie jest lepiej.


Nie mam pieniedzy ... Co kupic ? Opel Omega kombi 2.0 bezyna (elektryczny
szyberdach .. centralny zamek ..jakies tam dodatki na tylnie kola resory
czy
cos:P ... 91 rok .. stan nawet dobry . 10.500 zl  ( gaz bedzie dorabiany
chyba .. wiec + 1700zl bedzie .. ) byl skladany ponoc ...


Nie znam sie na oplach...

A... Ford Scorpio kombi 2.0 bezyna gaz (  metalik lakier .. ciemno zielony
.. alu ...elektryczne szyby szberdach .. centalny zamek .. abs .. 2
poduszki
.. wtrysk jakis .. wspomaganie keirownicy czy cos .. nie pamietam
dokladnie
.. taki jak scorpio ma po wyjsciu z fabryki :) stan bardzo dobry (pekniety
zderzak) 93 rok  14.000 zl ... ponoc tydzien temu mial przeglad gruntowny
..
i jest idealny ...


Dobry rocznik, bardzo udany model, wyposarzenie bogate (dosc duzo takich
bywa) czesto z klima, bardzo przyjemne autko w prowadzeniu, wygodne i
komfortowe, a zawieszenie ma nawet wieksze mozliwosci niz na limuzyne
przystalo :)) To co piszesz to wersia GLX albo nawet GHIA a nie standard
fabryczny , jak ma 2 poduchy - ma tez napinacze pasow z przodu.

Dla mnie jasna sprawa, przerost wyposarzenia, roznica w roczniku mowia same
za siebie, mysle ze trwaloscia i komfortem te auta sie niewiele roznia...

Co dluzej pochodzi ?
Oba jednakowo?
Ktory jak, ile  pali ?


Moj  13l gazu w trasie 15 w miescie (12 kiedys tez palil, jak jezdzilem do
2000obr/min) 17 l w trasie z przyczepa campingowa, predkosc w granicach
100-110km/h
Ktory kiedy zerdzewieje ?


Tylne nadkola(tj blotniki nad kolem) w obu jednkowo, w scorpio napewno, ale
to mala wada, reszta, jak nie byl po wypadku nie powinna, u mnie rdza
pojawia sie tylko tam gdzie sa uszkodzenia.
Co sie czesciej psuje ?


Nie wiem, ja nie nazekam (z wyjatkiem zawieszenia z przodu)
Co bardziej ekonomiczne ?
??? nie wiem
Jak z czesciami ?


Sa, sa nowe podrobki, sa i uzywane, o firmowych nowych to nie ma co
wspominac. Z czesciami do przejscowki, niektorymi moga byc problemy , lata
92-94, ale glownie z blacharki(uzywanych oczywiscie)
Jak przekonac ojca na scorpio ?:))


Przewiesc go nim, osadzic z tylu, dac poprowadzic w trasie w koleinach,
pozwolic podelektowac sie radiem przy 150km/h itp

PS. Jechalem ze specjalista jakims i powiedzial ze w zyciu by nie kupil
scorpio, nic o nim dobrego nie powiedzial(bo ponoc wg. niego niema nic
dobrego) , mowil ze nikt tego nie kupuje i ze raz zamienil scorpio ( nie
kombi ) na malucha wartego 6000zl ... klnol jak szewc i sie smial jak
powiedzialem magiczne slowo scorpio ...  :)


A podal jakies racjonalne powody??


Witam

Przed chwilą miałem okazję jeździć Fiatem Grande punto 1,4 8v 77KM rocznik 2007.
Oto moje spostrzeżenia i szok jaki doznałem po przejechaniu sie Puntem (szok bardzo pozytywny w kilku kwestiach)

Oto kilka cech, które rzucają się w oczy w Grande.

HAMULCE - pedał hamulca chyba jest sterowany elektronicznie!! Na pedale hamulca nie ma ŻADNEGO OPORU! Jechalem 50 km/h i zacząłem hamować i skończyło się na działającym ABSie!!
W przybliżeniu hamulce działąją tak jakby ktoś nagle zaczął w A6 hamować.. lewą stopą tylko ze we Fiacie jest praktycznie brak oporów na hamulcu przez co jest cholernie trudno wyczyczuć "branie", kilka mm wdępnięcie i już stoii jak wryty... w A6 o takich hamulcach może jedynie pomarzyć (pewnei skuteczność A6 mają lepszą ale czułością i lekkością działania A6 jest daaaaaaleko z tyłu za Fiatem - ta czułość jest fajna ale moim zdanem brak oporówn na hamulcu jest czymś dziwnym)

ABS w Grande Punto jest bezszelestny i w środku nie słychać jego pracy, jedynie czuć, że pedał hamulca drży i opony popiskują.

SPRZEGŁO - w Punto pedał sprzęgła też prawie nie ma oporów (w A6 duuużo ciężej chodzi)

SKRZYNIA BIEGÓW - w A6 chodzi lekko ale we Fiacie chodzi bardziej precyzyjnie i lżej

WSPOMAGANIE KIEROWNICY - w Punto jest dodatkowy guzik CITY, który jak wcisneimy to kierownicą możemy kręcić nawet JĘZYKIEM !! W tybie CITY kierownica nie stawia żadnego oporu

Wykonanie wnętrza, rózne rozwiazania, itp itd jest na korzyść A6

Dobra, koniec tych zachwytów nad Fiatem Grande Punto

A teraz wykonanie wnętrza w Fiacie

W Grande jest ono wykonane TRAGICZNIE!!!!!!!!!!!!!!! Plastiki sa luźne, TRZESZCZĄ, są cholernie twarde i bardzo nieprzyjemne w dotyku, deska jest zrobiona chyba z tego samego tworzywa co plastikowe miski
Obudowy słupków nie przylegają do słupków, wystaje tapicerka, gołe śruby widoczne w boczkach drzwi (mnie to bardzo drażni), wszędzie ten tandetny, twardy, brzydki plastik, plastik, plastik........., pozycja za kierownicą jak w KAMAZIE, nie czuje się bezpiecznie siedząc za kierownicą fiata (wrażenie stworzone przez kształt deski), oświetlenie wnętrza to ... jedna małą lampeczka, która jest tam zamocowana bardziej dla picu niż do oświetlania...

SILNIK W GRANDE PUNTO:
- ten silnik to jedna wielka porażka przez wielkie "P" ! Powinno nazywać sie go nie "silnik" a ustrojstwo do wchłaniania paliwa niedający żadnych korzyści w zamian!!

Silnik Fiata nie ma żadnej dynamiki! Nawet kręcąc pod 5 tys obr po prostu miałem wrażenie, że ciągne chyba za sobą jeszcze jakąś przyczepę campingową, wciskam mu gaz a on ledwo ledwo się rozpędza, wyprzedzając TIRa trzeba najpier się dwa razy zastanowić czy zdążymy..... a spalanie średnie na dystansie 100km w trasie przy prędkosci 100 - 110 to.... 7,4 litra na 100!! Kolega mówił, że w mieście pali 8 - 9 na 100, przy dużo większej wadze A6 pali duuuuużo mniej i 10 razy lepiej reaguje na każde dodanie gazu, i nie silnik mimo większej mocy ale i większej masy nieporównywalnie lepiej ciagnie przy każdych obrotach niż ten we Fiacie.
Podsumowując:

Na korzyść Grande Punto w stosunku do Audi A6, Fiat wypada lepiej pod względem:

- czułe i ostre hamulce (nie wiem jak przy kilkukrotnym hamowaniu z dużej prędkości, w Audi nie ma z tym problemu we Fiacie przy tylnych bębnach sądzę, że z tym będzie niezbyt dobrze)

- sprzęgło chodzi o wiele lżej i ma mniejszy skok niż w A6

- skrzynia biegów dużo lepiej i precyzyjniej pracuje niż w Audi

- wspomaganie kierownicy dzięki funkcji CITY jest rewelacyjne przy manewrach na parkingu.

Porównywałem Grande Punto 1,4 77KM 2007r ze swoim Audi A6 1,9 TDI 110KM 1997r i Punto zaskoczyło mnie pozytywnie kilkoma cechami ale gdybym miałwydawać 45 tys zł W ŻYCIU BYM FIATA NIE KUPIŁ.

Teraz we Fiacie wszystko działa fajnie, precyzyjnie i w porównaniu z 12 letnim Audi z przebiegiem okolo 350 tys km wygląda to nieźle.... ale dać dla Punto 12 lat, przebieg 350 - 400 tys km (o ile Fiat da rady tyle wytrzymać i nie rozsypie się) to myślę, że już tak różowo nie będzie chociaż jest to konstrukcja młodsza o 10 lat i przez ten okres inżynierowie nie siedzieli z założonymi rękoma tylko działali.

Za 45 tys zł lepszym rozwiązaniem będzie kupno np A6 1,9 TDI 131KM rocznik 2003/2004 niż nowe Grande.... nowe nei znaczy zawsze, ze lepsze bo jakość wykonania w aucie za 45 tys zł jest naprawdę kiepska i razi w oczy wiele detali niechlujnie złożonych, niepasujących do siebie i wypada dużo gorzej niż w 5 letnim A6 no ale nie porównuje sie raczej kalsy wyższej do kompakta. No i przy odsprzedaży obojętnie jakie Audi będzie latwiej sprzedać i cena będzie kilka krotnie wyższa niż za Fiata z tego samego roku (cena aut używanych jest odzwierciedleniem jakości samochodu)

Jednym słowem Fiat raczej nie jest wart swojej ceny chociaż ma kilka ciekawych zalet.

W PRZYSZŁYM SEZONIE SZEFOWIE F1 SZYKUJĄ DUŻE ZMIANY, NAKAZUJĄC ZAWODNIKOM UŻYWANIA W TRAKCIE JEDNEGO WYŚCIGU DWÓCH RODZAJÓW OPON. I TO W DODATKU KOLOROWYCH. WIĘCEJ W „FAKCIE”.

- Do tego jeszcze jedno kółko mają jechać tyłem! Więcej w fakcie!

- Ze względów oszczędnościowych teamy jeździć będą jednym bolidem, wymieniając kierowców co 20 okrążeń, więcej w fakcie.

- Ze względu na duży poziom hałasu podczas zawodów Formuły 1 wyścigi nie będą rozgrywane w niedziele. Więcej w Fakcie.

- W dodatku mechanicy będą pchać bolidy. Więcej w Fakcie.

- Dwuosobowe bolidy od nowego sezonu. Więcej w Fucktcie.

- Kaski będą przezroczyste, aby zawodnicy byli w końcu odróżniani przez dziennikarzy faktu. Więcej w fakcie.

- Z tego względu niektóre opony będą truskawkowe a niektóre bananowe. Więcej w fakcie.

- Jak również zawodnicy będą zobowiązani do śpiewania i tańczenia podczas pit stopów. Więcej w fakcie.

- Bolidy mają być przezroczyste a kierowcy będą jeździli na waleta, ma to zwiększyć zainteresowanie kobiet F1.

- Więcej w Fakcie!

- Rozważa się również wprowadzenie strzelania z karabinku podczas pit stopu (jak w biathlonie) - więcej w fakcie.

- A podczas postoju na opony będą zakładane moherowe berety. Więcej w Fakcie nie będzie.

- I przynajmniej raz podczas wyścigu każdy bolid musi zderzyć się z innym - więcej w fakcie.

- Każdy z kierowców musi przez jedno okrążenie jechać z "zimnym łokciem". Więcej w Fakcie.

- Bolidy mają zostać pozbawione hamulców a nowym kierowcą McLarena ma zostać T. Gollob. Więcej w fakcie.

- A wszystkiemu jest winna PO! Więcej w Fakcie.

- Kaski będą w kształcie żółtej kaczuchy. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu oficjalną gazetą F1 będzie fakt. Więcej w fakcie.

- Od nowego sezonu dopuszcza się holowanie bolidu przez inny bolid, żeby zepsuty dojechał do mety. Więcej w fakcie.

- Gdy mechanicy zmieniają opony - kierowca będzie się rozbierał do naga i zmieniał bieliznę. Więcej w fakcie.

- Połowa bolidów będzie ścigać się w przeciwnym kierunku niż druga połowa. Karkołomne uniki pędzących na siebie bolidów mają uatrakcyjnić widowisko. Więcej w fakcie.

- Hehe, to mnie już zniszczyło, gratki. Więcej w fakcie.

- Mnie też, pozdrowienia ukażą się w fakcie.

- Do bolidów BMW będzie można wsiadać tylko w dresie. Więcej w fakcie.

- Na torze ma być rozlewany olej by uatrakcyjnić widowisko. Więcej w fakcie.

- Ograniczenie do 20 km/h na zakrętach w celu zwiększenia bezpieczeństwa. I zakaz wyprzedzania. Więcej w fakcie.

- A zamiast oleju silnikowego do bolidów będzie wlewany olej roślinny i po wyścigu każdy z zawodników musi usmażyć sobie na nim frytki. Więcej w fakcie.

- Fakt namówił Schumachera do powrotu! Więcej w fakcie.

- Wprowadzenie winiet za korzystanie z toru oraz wzrost akcyzy na paliwo w F1 - Więcej w Fakcie.

- Od przyszłego sezonu obowiązkiem każdego kierowcy będzie używanie migaczy przy wyprzedzaniu, a w przypadku wyjechania za linię ciągłą dyskwalifikacja z wyścigu. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu dozwolone będzie holowanie przyczep campingowych, więcej w Fakcie.

- Do zmieniania opon w bolidach będą wybierane cztery osoby z widowni. Więcej w fakcie.

- Następną zmianę przepisów wprowadzi Al Kaida. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu każdy kierowca bolidu F1 będzie musiał mieć 2,38 promila alkoholu we krwi na starcie a po zakończeniu wyścigu nie mniej niż 3,17 promila. Podczas pit-stopu będą dostępne odpowiednie środki, aby zachować te proporcje.

- Od przyszłego sezonu kierowcy mogą rzucać w siebie kolbami kukurydzy w celu wyeliminowania przeciwnika przez kukurydziany nokaut. Więcej w fakcie.

- Podobno bolid Kubicy weźmie udział w następnej edycji "Tańca z gwiazdami". Więcej w "Fakcie".

- Będzie tańczył z nartami Małysza.

- Kubica ma obiecane dożywotnie pole position za przejście do PIS-u.Więcej w fakcie.

- Od przyszłego roku kierowcy będą płacić gotówką za paliwo w pit-stopie. Więcej w Fakcie.

- Czytając te wszystkie posty ubawiłem się do łez, więcej w fakcie.

Z www.joemonster.org który wyszukał to z www.onet.pl

Wiadomosc z onet.pl: W PRZYSZŁYM SEZONIE SZEFOWIE F1 SZYKUJĄ DUŻE ZMIANY, NAKAZUJĄC ZAWODNIKOM UŻYWANIA W TRAKCIE JEDNEGO WYŚCIGU DWÓCH RODZAJÓW OPON. I TO W DODATKU KOLOROWYCH. WIĘCEJ W „FAKCIE”.

Komentarze do tego newsa:
- Do tego jeszcze jedno kółko mają jechać tyłem! Więcej w fakcie!

- Ze względów oszczędnościowych teamy jeździć będą jednym bolidem, wymieniając kierowców co 20 okrążeń, więcej w fakcie.

- Ze względu na duży poziom hałasu podczas zawodów Formuły 1 wyścigi nie będą rozgrywane w niedziele. Więcej w Fakcie.

- W dodatku mechanicy będą pchać bolidy. Więcej w Fakcie.

- Dwuosobowe bolidy od nowego sezonu. Więcej w Fucktcie.

- Kaski będą przezroczyste, aby zawodnicy byli w końcu odróżniani przez dziennikarzy faktu. Więcej w fakcie.

- Z tego względu niektóre opony będą truskawkowe a niektóre bananowe. Więcej w fakcie.

- Jak również zawodnicy będą zobowiązani do śpiewania i tańczenia podczas pit stopów. Więcej w fakcie.

- Bolidy mają być przezroczyste a kierowcy będą jeździli na waleta, ma to zwiększyć zainteresowanie kobiet F1.

- Więcej w Fakcie!

- Rozważa się również wprowadzenie strzelania z karabinku podczas pit stopu (jak w biathlonie) - więcej w fakcie.

- A podczas postoju na opony będą zakładane moherowe berety. Więcej w Fakcie nie będzie.

- I przynajmniej raz podczas wyścigu każdy bolid musi zderzyć się z innym - więcej w fakcie.

- Każdy z kierowców musi przez jedno okrążenie jechać z "zimnym łokciem". Więcej w Fakcie.

- Bolidy mają zostać pozbawione hamulców a nowym kierowcą McLarena ma zostać T. Gollob. Więcej w fakcie.

- A wszystkiemu jest winna PO! Więcej w Fakcie.

- Kaski będą w kształcie żółtej kaczuchy. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu oficjalną gazetą F1 będzie fakt. Więcej w fakcie.

- Od nowego sezonu dopuszcza się holowanie bolidu przez inny bolid, żeby zepsuty dojechał do mety. Więcej w fakcie.

- Gdy mechanicy zmieniają opony - kierowca będzie się rozbierał do naga i zmieniał bieliznę. Więcej w fakcie.

- Połowa bolidów będzie ścigać się w przeciwnym kierunku niż druga połowa. Karkołomne uniki pędzących na siebie bolidów mają uatrakcyjnić widowisko. Więcej w fakcie.

- Hehe, to mnie już zniszczyło, gratki. Więcej w fakcie.

- Mnie też, pozdrowienia ukażą się w fakcie.

- Do bolidów BMW będzie można wsiadać tylko w dresie. Więcej w fakcie.

- Na torze ma być rozlewany olej by uatrakcyjnić widowisko. Więcej w fakcie.

- Ograniczenie do 20 km/h na zakrętach w celu zwiększenia bezpieczeństwa. I zakaz wyprzedzania. Więcej w fakcie.

- A zamiast oleju silnikowego do bolidów będzie wlewany olej roślinny i po wyścigu każdy z zawodników musi usmażyć sobie na nim frytki. Więcej w fakcie.

- Fakt namówił Schumachera do powrotu! Więcej w fakcie.

- Wprowadzenie winiet za korzystanie z toru oraz wzrost akcyzy na paliwo w F1 - Więcej w Fakcie.

- Od przyszłego sezonu obowiązkiem każdego kierowcy będzie używanie migaczy przy wyprzedzaniu, a w przypadku wyjechania za linię ciągłą dyskwalifikacja z wyścigu. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu dozwolone będzie holowanie przyczep campingowych, więcej w Fakcie.

- Do zmieniania opon w bolidach będą wybierane cztery osoby z widowni. Więcej w fakcie.

- Następną zmianę przepisów wprowadzi Al Kaida. Więcej w fakcie.

- Od przyszłego sezonu każdy kierowca bolidu F1 będzie musiał mieć 2,38 promila alkoholu we krwi na starcie a po zakończeniu wyścigu nie mniej niż 3,17 promila. Podczas pit-stopu będą dostępne odpowiednie środki, aby zachować te proporcje.

- Od przyszłego sezonu kierowcy mogą rzucać w siebie kolbami kukurydzy w celu wyeliminowania przeciwnika przez kukurydziany nokaut. Więcej w fakcie.

- Podobno bolid Kubicy weźmie udział w następnej edycji "Tańca z gwiazdami". Więcej w "Fakcie".

- Będzie tańczył z nartami Małysza.

- Kubica ma obiecane dożywotnie pole position za przejście do PIS-u.Więcej w fakcie.

- Od przyszłego roku kierowcy będą płacić gotówką za paliwo w pit-stopie. Więcej w Fakcie.

- Czytając te wszystkie posty ubawiłem się do łez, więcej w fakcie.

bo w końcu każdy szanujący się (i auto) własciciel odpala na benzynie w chłodne poranki,gasi ne benzynie przed dłuzszym postojem,zeby K - Jet nie stał suchy jak wiór

I znowu mity. Co to niby ma dac K-Jetowi??? K-Jet zuzywa sie przez caly czas, kiedy odlaczona jest pompa paliwa a klapa przeplywomierza sie rusza. Pracujac 'na sucho' wyciera sie trzpien/kanal rozdzielacza paliwa i stad potem problemy z jazda na benzynie objawiajac sie wysokim spalaniem i klopotem z wolnymi obrotami. Jedyna metoda ktora FAKTYCZNIE w jakims tam stopniu chroni K-Jet, to tzw. STOP K-Jet - trzpien sterowany elektrycznie lub podcisnieniem, ktory przy przelaczeniu na gaz trzyma klape przeplywomierza w dolnym skrajnym polozeniu - zabezpiecza on tez przed skutkami strzalu gazu. Odpalanie na benzynie daje tylko tyle, ze szajsowate paliwo jakim jest LPG spala sie mniej szkodliwie dla silnika w momencie, gdy jest on nagrzany do normalnej temperatury pracy. Zas gaszenie na benzynie po prostu ulatwia rozruch nastepnego dnia, poniewaz nie ma pozostalosci gazu, ktore moglyby dostawac sie do komory spalania razem z benzyna w postaci dziwnej dla silnika mieszanki. Tak wiec nie wierzcie w mity, ze mozna bezstratnie uzywac gaz w K-Jetronicu.
A co do pytania o spalanie - moje beczkowe M102 nie bedzie miarodajnym przykladem - w koncu jest przerabiane przez AMG, ale przy szybkosciach rzedu 180-200 km/h wsysa okolo 19l/100, po miescie srednio 13,5l-15l/100km, w trasie okolo 10l/100. Jako ciekawostke mozna odnotowac fakt, ze jezdzac z przyczepa campingowa (700 kg, duza,srednio 90-100 km/h) na wegierskim (!!) paliwie shell V-power spalil..... 8,5l/100 (pomiar na trasie 290 km, powtorzony w drodze powrotnej) co latwo pokazuje jak kiepskie paliwo mamy w Polsce.
Zas M102.985 ktore mam w T124 pali po miescie 12,5-13,5 l/100km a w trasie (predkosci 120-130 km/h, piaty bieg) 7,5l/100km.
Podstawowe przyczyny zwiekszonego zuzycia paliwa to:
- nieprawidlowe cisnienie w kolach (niby oczywiste a jednak...)
- zuzycie wtryskiwaczy (sa niemal wieczne, ale czasem sie zdarza - wystarczy wysunac, podstawic szklanke i zobaczyc czy paliwo podczas pracy tworzy ladny stozek)
- uszkodzenie bimetalicznego regulatora skladu mieszanki (przez 'zmeczenie' bimetalu)
- uszkodzenie rozdzielacza wtrysku (czeste przy eksploatacji na gazie)
- lejacy wtryskiwacz rozruchowy
- nieprawidlowy sklad mieszanki
- uszkodzony termostat (niedogrzany silnik zawsze wiecej pali - u mnie roznica siegala 1l/100km, po wymianie termostatu - oryginalny Wahler - jak reka odjal)
- za niskie cisnienie ukladu wtryskowego (spowodowane np. zatkanym filtrem paliwa, uszkodzeniem pompy albo reg. cisnienia)
- M102 z KE-Jetroniciem przyczyn moze byc wiecej w zwiazku z obecnoscia, tfu, elektroniki. jednak bardzo czesto sprowadza sie do uszkodzenia sondy lambda (ale wystepuja wtedy tez inne objawy)

Moze cos pominalem - jak mi sie przypomni to dopisze.
Pozdro

Do Open’era pozostał już tylko tydzień. Nadszedł czas ostatnich przygotowań do wyjątkowej, 4-dniowej edycji festiwalu, dlatego postanowiliśmy zebrać niezbędne informacje o nowościach i praktycznych informacjach.

FASHION’ER

Niewątpliwie największą nowością edycji Heineken Open’er Festival jest niezwykła strefa Fashion’er. Będzie to miejsce prezentacji najciekawszych i najświeższych modowych inspiracji, któremu przyświeca idea „Fashion Id – czyli moda jako tożsamość festiwalowicza”.

Z pewnością nie może tam zabraknąć zarówno miłośników ekstrawaganckiej jak i klasycznej mody oraz fanów tak popularnego stylu vintage. Na specjalnie utworzonym wybiegu zaprezentujemy pokazy mody jednych z najbardziej utalentowanych polskich projektantów: A&E Vintage, Maldoror, Marta Siniło, Piotr Drzał, Oluhi, green establishment, Twins, UEG oraz Plastikowy. Fashion’er to również okazja do udanych zakupów kolekcji projektantów biorących udział w pokazach, kolekcji biżuterii, dodatków czy ubrań w stylu vintage.

POLE NAMIOTOWE I CAMPERY

Dla wygody festiwalowiczów wprowadziliśmy dwie innowacje: zwiększyliśmy pole namiotowe oraz stworzyliśmy specjalną przestrzeń dla osób chcących spać w camperach lub przyczepie campingowej. Na polu namiotowym w tym roku udostępniamy również prysznice ze stałym dostępem do ciepłej wody. Skorzystać z nich można za jedyne 3 PLN (1 bon festiwalowy). Prysznice będą ulokowane w dwóch miejscach na polu, tak, aby dostęp do nich był równie prosty dla wszystkich. Pamiętaj! Na pole namiotowe zapraszamy już 1 lipca od godziny 12.00.

AUTOBUSY FESTIWALOWE

Do dyspozycji festiwalowiczów, jak co roku, przygotowaliśmy bezpłatne autobusy kursujące wahadłowo od Dworca Głównego w Gdyni na teren festiwalu (przystanek od ulicy Zielonej; kursy bez przerwy co kilkanaście minut aż do zakończenia imprezy w danym dniu). Dla festiwalowiczów dojeżdżających na pole namiotowe przygotowaliśmy ułatwienia w dotarciu na festiwal: 1 i 6 lipca ważny bilet/opaska na festiwal upoważnia do bezpłatnego przejazdu na teren festiwalu autobusem miejskim linii 109.

SZYBKA KOLEJ MIEJSKA

Jednym z najbardziej oczekiwanych udogodnień jest zwiększenie liczby kursujących SKM (Szybka Kolej Miejska). Pociągi będą kursować podczas trwania festiwalu średnio co 15 minut do godziny 4.30.

ALTER kART

W ramach kontynuowania projektu płatności zbliżeniową, wygodną kartą na naszych festiwalach, w tym roku również udostępniamy Wam ALTER kART. Tym razem jest to karta Mastercard Paypass, wydana wraz z Bankiem Zachodnim WBK. Karta ta pracuje w trybie off-line (bez konieczności sprawdzania przez terminal salda rachunku, prowadzonego w Banku), której termin ważności upływa we wrześniu 2010 – tym samym działać będzie ona przez ten i następny sezon festiwali Alter Art. Na Heineken Open’er Festival ALTER kART będzie środkiem płatności równoległym do bonów festiwalowych. Dystrybucja odbywa się bezpośrednio na festiwalu w kasach na terenie, z możliwością doładowania w kasach. Nominały karty: 50, 100 i 150 PLN. Karta jest bezpłatna. Można ją doładowywać na festiwalu on-line, w kasach na terenie (na miejscu są bankomaty).

Aby zrealizować transakcję wystarczy zbliżyć kartę do specjalnego terminala eService w każdym festiwalowym punkcie sprzedaży. Dużym udogodnieniem jest to, że po imprezie można używać jej nadal, jak zwykłej karty, oraz płacić nią w internecie.

Na koniec przypominamy o kilku istotnych informacjach:

- przed przyjazdem prosimy o zapoznanie się z regulaminem imprezy dostępnym na www.opener.pl oraz www.heineken.pl oraz na terenie festiwalu w punktach informacyjnych;

- osoby, które nie znalazły jeszcze noclegu, zachęcamy do skorzystania z naszej bazy noclegowej powiększonej o nowe adresy (hotele, hostele i campingi etc);
- prosimy o przyjazd z wyprzedzeniem czasowym. Spodziewamy się większej ilości uczestników niż w roku ubiegłym;

- zachęcamy do wymiany opasek na terenie festiwalu (punkt wymiany opasek przy Dworcu Głównym w Gdyni jest punktem dodatkowym - z autobusu festiwalowego można skorzystać również na podstawie ważnego biletu!);

- prosimy nie zwlekać z zakupem biletu. Jak każda impreza masowa, również sprzedaż biletów na Open’er jest limitowana;

- prosimy pamiętać, że w tym samym czasie co festiwal odbywa się Zlot Żaglowców w Gdyni, w związku z czym część ulic w centrum oraz Skwer Kościuszki zostanie wyłączona z ruchu;

Źródło: Alert Art

Drodzy forumowicze chciałbym się z wami podzielić pewnymi przemyśleniami i zaprosić was do wspólnej dyskusji.
Odkąd jestem tu na tym zacnym forum ( a mija dzisiaj rok ) i czytając różne poruszane tematy zastanawiam się jak będą wyglądać nasze pola campingowe nad naszym pięknym morzem za kilka lat. Tak jak kiedyś pisałem zjechałem całe nasze wybrzeże i choć nie wszędzie nocowałem to bardzo dużo campingów odwiedziłem. Obecnie, kiedy jadę stacjonarnie w jedno miejsce to po kilku dniach ciągnie mnie raz na wschód raz na zachód do ok. 80km samochodem na wycieczkę żeby odwiedzić inne campingi w innych miejscowościach. Zwiedzając ponownie te campingi dochodzę do wniosku, że za wiele lub wcale nic się nie zmienia, a właściciele są raczej nastawieni tylko na zysk. Nie przybywa również nowych pól i to mnie najbardziej niepokoi w tym temacie. Moje pytanie jest do was takie:

Jak według waszej oceny będziemy wypoczywać na campingach nadmorskich za parę lat skoro jest ich mało, a amatorów taniego wypoczynku przybywa z roku na rok coraz więcej.

#Zaobserwowane zainteresowanie tą formą wypoczynku to przybywający nowi użytkownicy tego forum i innych związanych z tematyką karawaningu.
#W marketach i ogłoszeniach internetowych, kiedy zaczyna się wiosna i lato wzmożona sprzedaż tanich namiotów w zawrotnych ilościach.
#W ogłoszeniach prasowych i internetowych ciągle to nowe oferty sprowadzanych przyczep.
#Przybywające komisy tanich przyczep dla początkujących napaleńców.
#Coraz to większa grupa odwiedzających nas obcokrajowców wypoczywających na naszych jak dla nich tanich campingach.

Miałem okazję w firmie sprzedawać do zeszłego lata w okresie ostatnich 2 lat dodatkowe lusterka do holowania przyczep i myśląc już wówczas o tym temacie to pomijając zysk byłem przerażony, w jakich ilościach przybywa osób, które nabywają swoje pierwsze przyczepy. W rozmowach z klientami każdy stwierdzał, że poza zakupem przyczepy jest to tania forma wypoczynku i sposób na coś nowego w życiu. Bardzo wielu wspominało również o fakcie, że ma dosyć przepełnionych pensjonatów i małych obskurnych kwater.

Głośno się mówi o tym jak poza zakupem przyczepy jest to tania, miła i mająca to coś w sobie forma wypoczynku. W jednym z postów tego forum poruszany jest temat żeby zgłaszać dobre pola campingowe, ale czy to nie jest czasami tak, że te „perełki” zostawiamy dla siebie i nie zgłaszamy tych pól w obawie, że z pięknej sielanki camping zamieni się w zatłoczony pełen gwaru jarmark. Proszę zauważyć, że bardzo wielu z tego forum jest tylko słuchaczami i często używają sformułowań: ” jesteście skarbnicą wiedzy”, „ jakie pola możecie polecić” itp., lecz od wielu z nich nic ciekawego się nie dowiedzieliśmy. Życzę sobie i wam, aby nas karawaningowców przybywało, ale nie dało się to odczuć kosztem naszego wypoczynku w coraz to ciaśniejszych miejscach naszej letniej sielanki.

Z pozdrowieniami i zaproszeniem do wspólnej dyskusji przy wirtualnym ... ROBICAR

Biznes oparty na imporcie kojarzony jest głównie ze sprowadzaniem z krajów Europy Zachodniej używanych samochodów oraz odzieży nazywanej do?ć powszechnie "second hand". Rzeczywi?cie ogrom zjawiska zwi?zanego ze sprowadzaniem używanych aut i odzieży przysłonił inne możliwo?ci zarabiania na imporcie. W zasadzie poza wyżej wymienionymi, nie mówi się o innych Ąródłach transformacji gotówki do Polski, a nisze w tym zakresie nadal istniej?. Dobry interes zrobić można między innymi na domkach holenderskich, na które szczególne zapotrzebowanie istnieje w branży turystycznej. Poza tym ?wietnie nadaj? się jako rodzinny domek na działce rekreacyjnej czy w ogródku działkowym poza miastem.

Domek holenderski swym wygl?dem oraz funkcjonalno?ci? przypomina duż? przyczepę campingow?. Zazwyczaj domki te posiadaj? szeroko?ć około 3 m, długo?ć od 7 do 12 m. W domku najczę?ciej znajduje się, w zależno?ci od standardu, salon, aneks kuchenny z jadalni?, sypialnia, łazienka z kabin? prysznicow? i sedesem. W domkach holenderskich z powodzeniem zamontować można instalację elektryczn?, sanitarn? czy kominek gazowy - a taki z pewno?ci? będzie służył do użytku przez długie lata, bez względu na aurę.

Ceny domków holenderskich charakteryzuj? się dużym rozrzutem. W zależno?ci od standardu, wyposażenia, gabarytów i rocznika, mog? kosztować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. W Polsce najlepiej sprzedaj? się te po kilkana?cie tysięcy. Ich nabywcami najczę?ciej s? wła?ciciele o?rodków turystycznych, pól namiotowych i campingów oraz zwykli działkowicze, dla których domek holenderski to idealne i wcale nie takie drogie rozwi?zanie.

Biznes na domkach holenderskich jest kosztowny. Najwięcej kosztowne i czasochłonne s? wyjazdy. Trzeba przede wszystkim dysponować odpowiednim sprzętem przewozowym oraz zadbać o zezwolenie na przewóz ładunków szeroko-gabarytowych podczas tranzytu, głównie przez Niemcy. Inwestycja jest jednak opłacalna, szczególnie je?li zadba się o zamówienia. Najlepiej domki holenderskie sprowadzać jest z krajów Beneluxu, głównie z Holandii i Belgi. Kupić je można również w Niemczech. Zbieraj?c zamówienia trzeba liczyć się z konieczno?ci? zamieszczania ogłoszeń w prasie, najlepiej branży turystycznej oraz w magazynach dla działkowiczów. W dzisiejszych czasach nieodzowne staje się posiadanie własnej strony internetowej, dobrym pomysłem jest również reklama pocztowa tzw. direct mail pozwalaj?ca dotrzeć z ofert? do wybranego segmentu rynku - najlepiej do wła?cicieli pól campingowych lub zarz?dców ogródków działkowych. Zarabiać można nie tylko na handlu, ale również na wynajmowaniu domków. Dysponuj?c za? gruntem w atrakcyjnym miejscu, np. nieopodal lasu, nad rzek? czy jeziorem, można pokusić się również o prowadzenie własnego pola campingowego, które także może okazać się ?wietnym pomysłem na biznes.